Onze informatie voor jou als professional over hoe Ottobock zich voorbereidt op de toekomst

Het is onze missie om mensen te helpen hun bewegingsvrijheid te behouden of terug te winnen. Dit is vooral in deze tijd van belang, omdat de coronavirus pandemie een uitdaging voor ons allemaal vormt die zijn weerga niet kent.

Daarom zijn we er voor jou! Wij begrijpen als geen ander dat de afgelopen periode ook voor jou uitdagend is geweest. Omdat het kabinet besloten heeft langzaam toe te werken naar het opheffen van bepaalde maatregelen, is Ottobock zich voorzichtig aan het voorbereiden op de toekomst. Daarbij zullen we een aantal initiatieven lanceren die jou kunnen helpen bij het hervatten van je werkzaamheden. We denken graag met je mee in passende oplossingen. Op die manier kunnen we het werken voor iedereen gemakkelijker, sneller en veiliger maken. En daar vertellen we je graag meer over.

De huidige initiatieven gelden op dit moment alleen voor Nederland; voor België volgt spoedig ook meer informatie.

Introductie First to Patient kokeroplossingen

Graag vertellen we je meer over onze First to Patient kokeroplossingen:

TF Kokeroplossingen:

  • iFab kokers: Met iFab richt Ottobock zich op nieuwe digitale bedrijfsmodellen, waarbij de focus ligt op de volgende drie onderdelen:
    • Scannen en digitale modificatie (CAD) in plaats van gipsverband om de stomp van de patiënt vast te leggen.
    • Een online bestelplatform voor klanten om bestellingen te plaatsen via het iFab-klantencentrum.
    • Computerondersteunde fabricage (CAM) inclusief 3D-printtechnologie voor de productie van op maat gemaakte producten.

  • Varos: één van de allereerste prefab kokersystemen op de markt. Varos is ontworpen om snel veranderingen van het stompvolume op te vangen, zonder dat er een nieuwe koker gemaakt hoeft te worden. Zo kan je Varos gebruiken als een interim prothese maar ook zeker voor een definitieve koker. Met Varos is veel tijdswinst te behalen in het gehele proces van het aanmeten van een prothesekoker. De aanpassing van de koker is erg gemakkelijk en je hebt binnen een korte tijd een goed passende TF koker die de patiënt zelf ook nog vaster en losser kan zetten door het intelligente boa-systeem. Een verrassend eenvoudig aanpasbare koker voor mobis 1 tot aan mobis 4.

TT Kokeroplossingen

  • Amparo - een revolutie in interim kokertechnologie. Amparo past direct als een tweede huid op de stomp van de gebruiker wat betekent dat de nieuwe koker in één keer kan worden gemaakt. Wanneer het volume van het been van de patiënt verandert is het mogelijk snel de koker aan te passen zonder dat er een nieuwe koker gemaakt hoeft te worden. Amparo is gemaakt van een innovatief thermoplastisch materiaal waardoor het te allen tijde kan worden hervormd voor een ultiem comfort en pasvorm. Lees onderaan deze pagina meer informatie over Amparo.

Deze producten zijn vanaf maandag 18 mei 2020 voor jou als klant beschikbaar. Meer informatie ontvang je volgende week via onze nieuwsbrief en via je acountmanager.

Ottobock Talks

Op vrijdag 15 mei stonden onze Ottobock Talks compleet in het teken van deze TF en TT Kokeroplossingen. Wil jij meer weten over iFab kokers, Varos of Amparo? Hieronder is de opname en presentatie van deze Ottobock Talks terug te vinden.


Introductie Varos

De Ottobock Talk over de introductie van Varos is opgenomen. Bekijk hem hier terug of download de presentatie:


Introductie iFab

De Ottobock Talk over de introductie van iFab is opgenomen. Bekijk hem hier terug of download de presentatie:


Introductie Amparo

De Ottobock Talk over de introductie van Amparo is opgenomen. Bekijk hem hier terug of download de presentatie:



60 dagen trailperiode op carbonvoeten

Graag introduceren we 60 dagen trailperiode op al onze carbonvoeten. Hierbij geldt: alle carbon voeten mogen tot 60 dagen na aanschaf teruggestuurd worden wanneer deze niet bevallen. Hiervoor hanteren wij een "No questions asked policy": wij zullen geen vragen stellen over een retour.

Bij deze regeling zal altijd een factuur gestuurd worden die betaald dient te worden. Indien de voet teruggestuurd wordt, zal deze factuur vervolgens gecrediteerd worden.

Meer informatie over deze trailperiode via onze Customer Service - cs@remove-this.ottobock.com.


Technische ondersteuning

Je bent gewend van Ottobock dat we je zoveel mogelijk willen helpen op technisch vlak. Zo geven we trainingen, presentaties en workshops op maat en ondersteunen we je met de directe proefpassingen om jouw cliënten ervaring te laten op doen met een van onze oplossingen. Voor de komende periode stellen wij de kennis van onze Technical Sales ter beschikking om hulp te bieden waar nodig.

Tom Bernard is onze specialist op het gebied van prothesen, zowel voor bovenste als onderste extremiteiten, met Niek Wondergem hebben we een expert in huis op het gebied van orthesen (EVO’s, KEVO’s, maatwerk), en Cor Adriaanse beschikt over een jarenlange ervaring en kennis om te ondersteunen op het vlak van Functionele Elektro Stimulatie en de therapiezijde van het gebruik van onze orthesen.

Meer dan ooit willen Tom, Niek en Cor je helpen tijdens deze bizarre Corona-periode. Wat houdt dit in? Die vraag leggen we bij jou neer. Waar denk jij Tom, Niek of Cor voor nodig te hebben? Denk aan proefpassingen, spreekuren of samen met jou naar het revalidatiecentrumom cliënten vooruit te helpen? Wij staan voor alles open zolang we de patiënt kunnen helpen.

Heb je ons technische team nodig? Dan verwachten we van jou:

  • Je kunt direct overleggen met Tom, Niek of Cor
  • Het op tijd aanvragen van support
  • Een efficiënte planning


Planning, Equipment & Materialen - initiatieven die jou verder helpen

Er zijn een aantal initiatieven voor PEM (Planning, Equipment en Materialen) beschikbaar die jou verder kunnen helpen met het hervatten van de werkzaamheden. Lees op deze pagina meer over de machines en tools die we met extra scherpe condities aanbieden.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan de desinfectie unit, die eerder via onze PEM-nieuwsbrief bekend is gemaakt.


Meer informatie over Amparo

Aanbieding

Om jou als klant nog beter te ondersteunen hebben we voor het jaar 2020 een speciale aanbieding wanneer je gebruik gaat maken van onze Amparo-oplossing.

Meer details over de Amparo aanbieding is te vinden op deze pagina.

Amparo Toolkit

We hebben een pakket gemaakt van de meest basale onderdelen die je nodig hebt om een Amparo koker voor jouw patiënt te maken. Van deze onderdelen hebben we één toolkit gemaakt, die je via deze aanbieding terug kunt verdienen. Kort gezegd; hoe meer kokers je dit jaar doet, hoe meer we zullen crediteren.

Meer details over de Amparo Toolkit is te vinden op deze pagina.

Ben jij geïnteresseerd in de Amparo koker en de Toolkit neem dan contact op met jouw contactpersoon binnen Ottobock.


Onze preventieve voorzorgsmaatregelen

Graag willen wij jullie ook via deze weg informeren over de richtlijnen welke wij aan onze medewerkers hebben meegegeven vanwege de heropstart van de werkzaamheden.

Onze medewerkers zullen tijdens hun werkzaamheden in contact kunnen komen met jou, je collega’s en/of patiënten. Algemene regels van het RIVM zijn hierbij te allen tijde van toepassing, waarbij men ten minste 1,5 meter afstand houdt. zie hiervoor ook de website van het RIVM. Contact binnen 1,5 meter (alleen indien noodzakelijk) zal enkel gebeuren wanneer de Ottobock medewerker is voorzien van beschermende maatregelen, zoals een mondkapje, gezichtsmasker en handschoenen. Daarnaast zal na ieder contact de handen grondig gewassen worden, gedroogd worden met papier en te ontsmetten met desinfectiemiddel.

Contact met patiënten

Afspraken met patiënten kunnen zowel in Nieuwkuijk als op locatie plaatsvinden. Zowel de patiënt als de klant dienen vooraf te verklaren dat hij/zij:

  • Geen koorts heeft en niet hoest.
  • De afgelopen 14 dagen met niemand in aanraking is geweest die mogelijk het COVID-19 virus zou kunnen hebben.
  • Gedurende het gehele bezoek dienen alle aanwezigen een mondmasker te dragen.
  • Werknemers van Ottobock die binnen 1,5 meter van de patiënt werken dienen daarnaast ook nog het gezichtsmasker te dragen.
  • Wij verzoeken om bij de afspraak alleen de echt noodzakelijke personen aanwezig te laten zijn. Mocht begeleiding noodzakelijk zijn, dan verzoeken wij om deze begeleiding tot een minimum te beperken.

Wanneer het tijdens de afspraak te druk is of een aanwezige voelt zich tijdens de afspraak ondanks de veiligheidsmaatregelen niet veilig. Dan kan dit op ieder moment bespreekbaar gemaakt worden en medewerking gevraagd worden om een omgeving te creëren waarbinnen de werkzaamheden wel veilig uitgevoerd kunnen worden.

Zijn er situaties waarin bovenstaande richtlijnen niet voorzien dan geldt: gebruik je gezond verstand, denk aan je gezondheid en aan die van anderen.

Wij hopen je met deze informatie correct te hebben geïnformeerd en wij vertrouwen op begrip en medewerking.